حال و روزنوشت‌

حال و روزنوشت‌های من در این روزهای نبادا!

حال و روزنوشت‌

حال و روزنوشت‌های من در این روزهای نبادا!

روضه اول/ حرم حسین‌(ع) عرش خداست!


ماه شب اول محرم / کربلای معلا / عکس: خودم


می‌گفت حرم علی(ع) آستان عرش خداست و حرم حسین‌(ع) خود عرش خداست!

دارم به بحث علما و مراجع در باب کامل بودن نماز مسافر در حرم امام حسین(ع) و کربلا می‌رسم...


روضه اول:

امام باقر علیه السلام فرمود:  اُصیبَ الْحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ عَلیهما السلام وَ وُجِدَ بِهِ ثَلاثُمِائةٍ وَ بِضْعَةٌ وَ عِشْرُونَ طَعْنَةً بِرُمْحٍ أوْ ضَرْبَةٍ بِسَیْفٍ أوْ رَمْیَةً بِسَهْمٍ فَرُوِیَ إنَّها کانَتْ کُلُّها فی مُقَدَّمِهِ لِأنَّهُ کانَ لا یُوَلّی .
( هنگامی که آن مصائب ناگوار بر حسین علیه السلام وارد آمد  بر پیکر وی سیصد و بیست و اندی ضربه نیزه و شمشیر و تیر یافت شد و روایت شده است که همگی این جراحتها از مقابل آن حضرت بوده است زیرا که حسین علیه السلام هیچ گاه [ به دشمن ] پشت نمی کرد. )
امالی صدوق / 139

نظرات 2 + ارسال نظر
فرزاد 1388/09/27 ساعت 15:32 http://www.p30well.com

سلام
خوبی؟ امیدوارم که خوب باشی
توی لیست وبلاگ های به روز شده اسم وبلاگتو پیدا کردم و گفتم یه سری بزنم یه نظری هم بدم! آخه میگن وبلاگ نویسا خیلی دوست دارند کامنت جمع کنن!
--------
به هر حال وبلاگ خوبی داری از مطالبش بهره بردم
تو هم بیا به سایت کوچیک ما... اگر نظر ندادی هم مهم نیست مهم قدمته که میزاری رو چشمامون
منتظرتم
فعلا

با سلام
قبول باشه عزاداریهات
شما هم اگر سری بزنید ما هم اجری می بریم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد