حال و روزنوشت‌

حال و روزنوشت‌های من در این روزهای نبادا!

حال و روزنوشت‌

حال و روزنوشت‌های من در این روزهای نبادا!

نمی‌گذارد این پاییز که بنویسم!

Northern View

پاییز
شکوه ِ آتش در جلوه‌ای تازه
طیفی تا بی‌نهایت زرد
تا بی‌نهایت نارنجی
تا دور ِ دور سرخ!
**
همیشه این پاییز است
که ذهن من تاب ِ کلماتش را ندارد
زبانم بند می‌آید و مدادم...

***

نمی‌گذارد این پاییز
که بنویسم
از رد ِ دردی که در صورت ِ این برگ ِتنها می‌بینم
و اسبی که
شیدایی‌اش گل کرده در یورتمه‌ای سنگین
تا عمق پهناوری دشت
و درختان ِ نارنجی
که به بار نشسته‌اند خیس...

***

در پاییز
دختری
با سبدی سنگین از سیب و انار
تا کلبه‌ای محو در رؤیا و مه
پیش می‌آید
تا به شب‌نشینی حکایت ِ هزار و یکشبی بنشیند
لبریز از عطر چای و لیلی...
دلیل ِ رفتن ِ ما جز پاییز نبود
دلیل ِ ماندن ما جز پاییز نیست
دلیل این‌همه بی‌قراری سحرگاهی ِ تماشای ِ دب اکبر
دلیل اشکی که سرازیر می‌شود اصولاً و عموماً
وقتی به تاریک‌روشن ِ اذان ِ صبح گوش می‌سپاریم
دلیل آرامشی که در دریاچه پر پرنده قنوت ما جاری‌ست...
*
دلیل ِ رفتن ِ تو جز پاییز نبود
دلیل ِ ماندن من جز پاییز نیست...

 

نظرات 4 + ارسال نظر
پریدری 1386/08/19 ساعت 10:33

نگفتیدها!!!

اما ...
پاییز برای من گونه‌ای دیگر است.
برگهای ِ پاییزی ِ این روزها آنقدر حرف میزنند که نگو و نپرس!

خودشان می‌آیند قلم میدهند دستم می‌گویند شروع کن ...

و آن موقع من میشوم سرشار از بوی پاییز و ماه ...
پاییز ...
پاییز ...

کتایون 1386/08/19 ساعت 14:15 http://azmarg.blogfa.com/

عجب تصویر عجیبی. نمی دانم من اینطور حس کردم یا همین بود. همه چیز با همُ، تنهایی برگ و دختری که سبد سیب و انار دارد. درست مثل زندگی تنهایی در جایی و حضور همدمی در جایی دیگر. شاید از این است که پاییز برای هذ کس شکل خاص خود را دارد، درست مثل زندگی.
من اما این شعر قبلیتان را هم بسیار دوست داشتم؛آهویی که شیر می خواهد؛

لاله 1386/08/21 ساعت 11:52 http://wildtulip.blogfa.com/

بابا تو دیگه کی هستی!
(از صبح افتاده تو دهنم، واسه همه هم همینو دارم می نویسم؛ تا فردا، خدا بزرگه.)

فریبا 1386/08/21 ساعت 13:26 http://faribam.blogfa.com

دلیل آرامشی که در دریاچه پر پرنده قنوت ما جاری‌ست...


(دوست داشتم شعر همین جا تموم می شد، خیلی قشنگه این تصویر)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد