حال و روزنوشت‌

حال و روزنوشت‌های من در این روزهای نبادا!

حال و روزنوشت‌

حال و روزنوشت‌های من در این روزهای نبادا!

معشوق هر که لطیف­تر ...!

tazhib#2

شرف هر عاشقی به­قدر شرف معشوق اوست.

 معشوق هر که لطیف­تر و ظریف­تر و شریف­جوهرتر، عاشق او عزیزتر!

 

مولانا / مکتوبات (مکاتیب)

طرح:

Persian Paintings/Mamak Azarmakin / tazhib#2
© Asar Galleries of Art

 

نظرات 5 + ارسال نظر

و پیر ما گفت مرتبتی است در منتها الیه عشق که عاشق دیگر بر معشوق خویش غیرت نمی‌ورزد و این مرتبه از آن اخص خواص است.

آشنا 1385/01/28 ساعت 18:11

سلام:خیلی اتفاقی عنوان نوشته من و نوشته قبلی شما یکی شد... البته واضح و مبرهن است که هیچ ربطی بهم ندارند.

خواهنده شرف از معشوقهُ/ خود به چیزی نمی‌اندیشد جز اعمال بی‌شرفی در حق معشوقه.

لیلا 1385/01/28 ساعت 19:41

این واژه «بی» پدر و مادر خیلی ها رو درآورده مثلاْ مولانای خودمون می گه:
در بتکده تا خیال معشوقه ی ماست
رفتن به طواف کعبه در عین خطاست
حافظ هم در عین بیچارگی می گه:
دیدی دلا که آخر پیری و زهد و علم
با من چه کرد دیده ی معشوقه باز من
خلاصه
ای که از کوچه ی معشوقه ی ما می گذری
برحذر باش که سر می شکند دیوارش

خیلی عالی...خیلی به موقع بود! نمیدونم چرا؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد